Tags

, ,

…når man kan fise rundt derhjemme i underbukser og t-shirt og nyde kiks i lange baner, med tandsmør og pålægschokolade, mens kærligheden tordner afsted og på tv-et og bare synes hele verden kan komme an nu…

Sådan et moment havde jeg i aftes – sådan en følelse af, at det her, det er ret lækkert og jeg nyder det til fulde. Sådan et moment, hvor smilet bare gror sige mere og mere fast, bliver bredere og breder og spreder sig som små sommerfugle rundt i hele kroppen. Den her lille lykke-rus, som er selvgjort-velgjort, fordi de små øjeblikke i en ellers travl og til tider ualmindelig tumult hverdag, får lov, at få den opmærksomhed de fortjener.

Det er de små ting, der betyder noget – den lille detalje der får det hele til, at lykkeds og blive helt fantastisk. Sådan har jeg altid haft det – nogle gange glemmer jeg det bare, men når jeg så finder “de-små-tings-rytme” igen, så føler jeg mig på rette spor. Så kan alt bare komme an – jeg står klar med glæde og optimisme i mit fundament. Så kan der være nok så mange udfordringer på jobbet, i kærlighedslivet (eller mangel på samme) i familien og vennekredsen (ikke at jeg egentlig har haft problemer der i årevis – jeg har de skønneste venner og veninder), jeg kan ikke slåes ud – eller jo, måske lidt, men jeg rejser mig hurtigt igen.

For nyeligt fik jeg af vide, at det er de sjoveste, små detaljer jeg lægger mærke til (og tilmed kan huske) og det egentlig er ret fantastisk og også ret sødt… Det er et af de bedste komplimenter, jeg længe har fået!! Som små-tings-detalje-orientist kan jeg ikke blive andet end dupperet, når nogen lægger mærke til mine små detaljer.

Egentlig forsøger jeg blot at hjælpe mig selv, til at huske den her tilstand og indtag på tilværelsen – det er jo de små øjeblikke, de små detaljer i dagligdagen, der er med til, at skabe helheden og minderne, ikke mindst.

Jeg tænker på det som var  det et maleri – rammen er først og fremmest til af praktiske årsager, selvom den sagtens kan være flot og imponerende i sit udtryk. Det sjove er det der sidder indeni, det er maleriet der giver den sanselig oplevelse, især hvis vi giver os tid til, at rette fokus mod, at nærstudere de små detaljer og se de små penselstrøg, der har skabt dem…

Billede 2

