Tags

, , ,

Oscar StatuetteI aften/nat uddeles Oscar for 84. gang. TV2 Film viser hele showet, inklusiv min yndlingsdel – Ankomst på den røde løber! Jeg elsker, at se hvad Hollywood-stjernerne, har valgt at iklæde sig.

Hvem glemmer monstro nogensinde, kjolen sangerinden Björk valgte, da hun var til Oscaruddeling i 2001!

Source: www.ibtimes.co.uk

Jeg synes nu ikke, der var så megen skandale i kjolen – jeg anså det som meget forventeligt af Björk, der altid har været lidt pudsig. Det der fik mig til at krumme tæer, var “ålene” i Björk’s strømper! Uf – det skærer stadig i øjnene, den dag i dag.

Et Red Carpet outfit, der dog fik mig til at sidde ret op – og mine øjenbryn HELT op i panden, var det “get-up” Celine Dion valgte i 1998. En “Backward Tuxedo” – der ovenikøbet var for stor!

Celine at the 70th Academy Awards

Source: http://www.sovirtuallyyours.files.wordpress.com

Jeg synes ikke, den var videre smart. Heller ikke selvom den var designet af John Galliano for Dior!

I aften glæder jeg mig til at se, hvad der går op af den røde løber – og i denne uge, får I så mit bud på de bedste og de værste 2012 Oscar kjoler.

Skal I sidde op hele natten og følge Paprika Steen på TV2 Film? Hvem tror I løber med priserne? Er det The Artist, The Descendants, The Help, Hugo eller en helt femte film, der løber med flest priser i nat?

Du kan printe din liste over de nominerede her.

God filmnat – nu står den på Oscar!

Ida M

Tonight are the Oscars. And my favourite thing about the evening, apart from looking forward to Billy Crystal’s opening number, is the Red Carpet arrivals. I love to see what Hollywood has chosen to wear on this glamourous and traditional evening.

Some of the dresses are quite “memorable” – I’m sure Björk’s Swan-dress springs to mind for many. For me it is Celine Dion’s Dior “Backwards-tuxedo” – of which I will never be a fan.

I will follow up this blog post with my take on the best and worst dresses of the 84th Academy Awards.

Have a great Oscar Night if you are staying up and don’t forget you ballot.

